موعودنامه

موعودنامه

أین الطالب بدم مقتول بکرببلا

بال های شیعه

درسال ۱۹۸۶ یعنی دراوج پیروزی‌های رزمندگان اسلام درجبهه مقاومت علیه استکبار جهانی ، فرانسیس فوکویاما درکنفرانسی در اورشلیم تحت عنوان بازشناسی هویت شیعه که توسط صهیونیستها برگزارشد، گفت:« شیعه پرنده ایست که افق پروازش خیلی بالاتراز تیرهای ماست.پرنده ای که دوبال دارد: یک بال سبزویک بال سرخ. بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالتخواهی اوست.چون شیعه در انتظار عدالت به سرمی برد،امیدوار است وانسان امیدوارهم شکست ناپذیر است.

او همچنین گفت: نمی‌توانید انسانی راتسخیر کنید که مدعی است کسی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور، دنیا را پراز عدل و داد خواهد کرد. شیعه با این دو بال ، افق پروازش خیلی بالاست وتیرهای زهرآگین سیاسی، اقتصادی ،اجتماعی،فرهنگی ،اخلاقی و…به آن نمی‌رسد.از نظر فوکویاما شیعه بعد سوم هم دارد که بسیار مهم است:« این پرنده زرهی به نام ولایت پذیری برتن دارد.دربین کلیه مذاهب اسلامی، شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به ولایت فقهی است.یعنی فقیه می تواند ولایت داشته باشد.این نگاه، برتر از نظریه نخبگان افلاطون است.»

شاید این استدلال های قوی را از نظریه پردازان شیعه هم کم شنیده باشیم که فوکویاما به عنوان یکی از معماران نظریه های دنیای نو به زبان می آورد.


آثار دعای فرج(قسمت دوم)

پس از مدتی تاخیر برای شما مخاطبان وبلاگ، قسمت دوم آثار دعای فرج رو قرار دادم، امیدوارم استفاده کافی رو ببرید.....


ادامه مطلب »

امام زمان(عليه‌السلام) و آينده جهان

برنامه درس هایی از قرآن در تاریخ 1390/11/13 که به صورت متن برای شما آماده شده است......

 


ادامه مطلب »

فساد کنید تا آقا بیاید!

 در روایات ذكر شده است كه هنگام ظهور امام زمان،‌جنگ و خونریزی و فساد فراوان روی می‌دهد، و از طرفی گفته می‌شود كه باید زمینه را برای ظهور ایشان فراهم كرد با اعمال نیك، و من از زبان یكی از کارشناسان شنیدم كه می‌گفتند فساد كنید تا آقا بیاید، حال نمی‌دانم كدام یك درست است؟


ادامه مطلب »

زنان در آخر الزمان

یکی از مسائلی که در حکومت‌های آخرالزّمان مطرح است، بنا بر اخباری که از معصومان(علیه السلام) وارد گردیده است، سلطه و نفوذ زنان در امور سیاسی می‌باشد......


ادامه مطلب »

مقدمه شهید مطهری بر کتاب قيام و انقلاب مهدى عليه‏السلام‏

انديشه پيروزى نهايى نيروى حق و صلح و عدالت بر نيروى باطل و ستيز و ظلم، گسترش جهانى ايمان اسلامى، استقرار كامل و همه جانبه ارزشهاى انسانى، تشكيل مدينه فاضله و جامعه ايده‏آل، و بالاخره اجراى اين ايده عمومى و انسانى به وسيله شخصيتى مقدس و عالى‏قدر كه در روايات متواتر اسلامى از او به «مهدى» تعبير شده است، انديشه‏اى است كه كم و بيش همه فرق و مذاهب اسلامى- با تفاوتها و اختلافهايى- بدان مؤمن و معتقدند؛ زيرا اين انديشه به حسب اصل و ريشه، قرآنى است؛ اين قرآن مجيد است كه با قاطعيت تمام، پيروزى نهايى ايمان اسلامى ، غلبه قطعى صالحان و متقيان، كوتاه شدن دست ستمكاران و جباران براى هميشه، و
آينده درخشان و سعادتمندانه بشريت را نويد داده است.


ريشه‌يابي انتظار

گل‌هاي باغ، چشم به راهند تا سايۀ باغبان مهربان را بر سر خود ببينند و از دستان پرمهر او آب حيات بنوشند و دل‌هاي مشتاق بي‌تابند تا عنايت شورآفرين باغبان هستي را لمس کنند. به راستي انتظار چه زيبا و شيرين است؛ اگر زيبايي آن در کام دل چشيده شود.برخي شرق شناسان[1] به دنبال زميني معرفي کردن دين اسلام، اصرار دارند اعتقاد به مهدويت و ايمان به وجود حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف  را واکنشي در مقابل وضع آشفتۀ مسلمانان در دوران سخت تاريخ اسلام معرفي کنند....


ادامه مطلب »

ضرورت انتظار

عقيده به ظهور مصلح و آمادگى براى انقلاب جهانى، چنان حياتى و لازم بوده است كه پيشوايان دينى انتظار را راهبرد مهم اين برهه ى تاريخى دانسته، در دوران غيبت به آن فرمان داده‌اند.  اهميت و ضرورت دوره ى انتظار را مى‌توان از زواياى مختلف بررسى كرد:

الف ـ توجه به معنا و حقيقت انتظار، همان گونه كه گذشت، انتظار يك دوره ى آماده سازى و زمينه سازى است و هر انقلاب و حركتى كه اين دوره را پشت سر نگذاشته باشد، ناقص و بى ثمر است.....


ادامه مطلب »

فواید امام غایب

سخنانی از آقای قرائتی در مورد فواید وجود امام غایب


ادامه مطلب »

خانواده مهدوي

 خانواده کوچک‌ترين نهاد اجتماعي است که نقش بالنده و اساسي در تکوين جامعه دارد. خانواده زمينه ساختارهاي هويتي و عاطفي جامعه فردا را مهيا مي‌نمايد. 

و با التزام عملي به اصول اعتقادي خويش زمينه‌ساز جامعه کلان فردا است که بايد روابط اجتماعي، عاطفي، سياسي ـ فرهنگي آن در جهت ارزش‌هاي بايسته نظام گيرد.

 


ادامه مطلب »

سخنانی در مورد حق امام زمان(عج)

سخنانی از آقای قرائتی در مورد حق امام الزمان(عج) (خمس)، از دست ندید!

1390/5/8


ادامه مطلب »

یاری کردن حضرت

از وظایف مؤمنان،نصرت و یاری کردن آن حضرت می باشد که نصرت خداوند متعال است.یاری کردن امام عصر(عج)،این است که مؤمن نسبت به آن چه خواست آن حضرت است، اقدام نماید. نصرت در زمان غیبت به آن است که مؤمن خودسازی کند و در حق آن حضرت و شیعیان او دعا نموده، مناقب و فضایل آن حضرت را بیان نماید. اما نصرت در زمان ظهور، با جهاد کردن در کنار امام(ع) و صبر بر سختی ها و بذل مال و جان به دست می آید(1).

دفاع از امام(ع) و صیانت از دین او و سنت رسول اکرم(ص) نوعی یاری کردن آن حضرت است. در وجود ولی عصر(عج) اموری جمع شده که هر کدام از آن ها موجب اهتمام ورزیدن در نصرت و یاری آن جناب است، زیرا که یاری نمودن او، یاری کردن مظلوم، و نصرت غریب، و یاری عالم، و کمک به ذی القربی، و نصرت ولی نعمت،و یاری نمودن واسطه نعمت و نصرت کسی است که خداوند او را یاری می کند، و نصرت کریم،شریف،طرید،خونخواه و مهجور است(2).


1.راه وصال، حسینی مطلق،ص125.

2.مکیال مکارم،ج2،ص319(ترجمه سید مهدی حائری قزوینی).


در قنوت نمازمان چه می خوانیم؟

شاید همه به خود بگوییم که قطعا منتظر ظهور آقا امام زمان(عج)هستیم،ولی در خیلی موارد اینگونه نیستیم،خیلی هایمان فقط سال به سال برای ظهورش دعا می کنیم و بیشتر از آن حتی در عمل دچار مشکلیم.نمونه اش خود من!تا حالا به این فکر هم نکرده بودم که اصلا چرا در قنوت نماز فقط ((ربنا آتنا...))را می خوانیم؟چرا نگوییم((اللهم عجل لولیک الفرج))؟ چرا دعای فرج را نخوانیم؟البته در نمازی که من می خوانم فکر همه چبز هستم الا خدا و ولی خدا که واقعا جای تأسف است!اگر واقعا منتظر ظهورش هستیم لااقل هر صبح که از خانه بیرون می رویم یک دعای فرج بخوانیم،برای ظهور او دعا کنیم که خود ایشان فرموده اند:برای ظهور من بسیار دعا کنید.

البته برای سلامتی مسؤلان نظام به ویژه روح امام راحل و آقای خامنه ای هم دعا کنید که اگر این ها نبودند اصلا مسئله مهدویت اینقدر در عمق روح جان ما نفوذ نمی نمود.


شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در قنوت دعاهای مختلف می‌خواند؛ ولی در پایان قنوت دعای "اللهم اید آیت‌الله العظمی خامنه‌ای. اللهم حفظه و وفقه و ثبته " را همیشه قرائت می‌كرد.

بیاید از همین الان با خود عهد ببندیم لااقل هر صبح و شام برای ظهورش دعا کنیم و از سایرین هم این موضوع را بخواهیم که خود نوعی امر به معروف است.پس همین الان دعای فرج را به همراه سه صلوات از ته دل بخوانید!

اللهم صل علی محمد و آل محمد

 


تعدادی از آیات قرآن دلالت بر ظهور مهدی و تشكیل دولت كریمه دارد گرچه بیشترین و مهمترین دلیل بر وجود مهدی و قیام اصلاح طلبانه او اخبار و احادیث است كه از زبان پیامبر اسلام و ائمه اطهار در دست ماست ولی طبق احادیث تعدادی از آیات قرآن مجید نیز دلالت بر قیام و انقلاب آن مصلح جهانی دارد .


ادامه مطلب »

زمینه سازان ظهور

انقلاب حضرت مهدی(عج)هم چون دیگر انقلاب ها،بدون مقدمه و زمینه به وجود نمی آید،بلکه در آستانه ظهور،حرکت هایی پا می گیرد و زمینه را برای ظهور آنحضرت فراهم می آورد.بخش عمده ای از روایاتی که درباره رویداد های پیش از ظهور و یاران حضرت مهدی(عج)آمده است،درباره ایران وایرانیان است که با تعبیرات گوناگونی مانند:اهل فارس،عجم،اهل قم،اهل طالقان،اهل خراسان و... بیان شده است.با بررسی این مجموعه روایات به این نتیجه می رسیم که در کشور ایران،پیش از ظهور،نظامی الهی و مدافع معصومین(ع)بر پا می گردد و که مورد نظر امام زمان(عج)است و نیز مردم ایران،نقش عمده ای در قیام آن حضرت دارند.(1)رسول خدا(ص)می فرمایند:((مردمی از مشرق زمین قیام میکنند و زمینه را برای قیام حضرت مهدی(عج)فراهم میسازند.))(2)و نیز می فرمایند:(( پرچم های سیاهی از سمت مشرق خواهند آمد که دل های آن ها همانند پاره های آهن است،پس هر کس از حرکت آننان آگاهی یافت،به سوی آننان برود و با آن ها بیعت کند،هر چند لازم باشد بر روی یخ ها حرکت کند.))(3)امام باقر(ع)می فرمایند:((گویا قومی را می بینم که در مشرق قیام کرده اند وحق ر ا می طلبند،ولی حق را به آنان نمی دهند.بار دیگر طلب می کنند ولی به آنان واگذار نمی کنند.در این حالت شمشیر ها را از نیام کشیده،بر شانه می گذارند که در این هنگام،دشمن خواسته آنان را می پذیرد،ولی آنان نمی پذیرند و قیام می کنند و حق را واگذار نمی کنند، مگر به صاحب امر.کشتگان آنان شهیدند و اگر من آنان را درک می کردم،خودم را برای صاحب این امر آماده می کردم.))(4)

در این روایات،به روشنی از بر پایی قیام ها و انقلاب هایی در آستانه ظهور حضرت مهدی(عج)خبر داده شده است.همه روایات بر این نکته اتفاق دارند که پیش از ظهور حضرت مهدی(عج)حکومتی به رهبری یکی از صالحان که گمان می رود از فرزندان پیامبر(عج) هم باشد،در ناحیه ی مشرق تشکیل می گردد و زمینه ظهور را فراهم خواهد آورد و این حکومت تا ظهور حضرت مهدی(عج)و تسلیم آن به حضرت ایشان ادانه می یابد.

در زمان ما برخی با استناد به ویژگی هایی که در روایات آمده،انقلاب اسلامی ایران را که در سال 1357 به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید،همان دولتی دانسته اند که زمینه را برای قیام و ظهور حضرت مهدی (عج)آماده می کند.در هر صورت،گر چه قرائن فراوانی این احتمال را قوت می بخشد،ولی دلیل قطعی که ثابت کند منظور از حکومت زمینه ساز،انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)است،در دسترس نیست.(5)


1.چشم اندازی به حکومت مهدی،نجم الدین طبسی،ص58.

2.بحار الانوار،ج51ص87

3.عقد الدرر،ص129

4.بحار الانوار،ج52ص243

5.برترین فرهنگ مهدویت در مطبوعات،ص248


Weblog Themes By Pichak

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

نويسندگان

لينک هاي مفيد

درباره وبلاگ


ثواب این عمل ناچیز را هدیه می کنم به روح عمویم شهید بحرینی که در سال1361در منطقه دشت عباس به آرزوی دیرینه اش،یعنی شهادت رسید و به اوج ملکوت پر کشید و همچنین شهید منصوری شوهر عمه ام که ایشان هم در اثر اثابت موشک به موتور یدک کش سپاه مفقودالاثر شد.

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 1296
بازدید کل : 38909
تعداد مطالب : 129
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1

Online User